joi, 22 aprilie 2010

Incursiuni in trecut


Povesteam unei prietene despre prima postare pe blog, despre "Timp" si despre experientele, care vin o data cu el.
M-a ascultat cu interes, apoi mi-a raspuns: "Draga mea, tu inca nu te poti rupe de trecut!"
Asa este am, recunoscut in sinea mea, dar sincera sa fiu cred ca nici nu as vrea sa ma rup de acel trecut. Pentru ca datorita lui, sunt azi, ceea ce sunt.
Trecutul este experienta pe care se sprijina prezentul. In trecut se afla acele amintiri, acele lectii pe care le-ai avut de invatat, acei oameni pe care i-ai intalnit si care te-au insotit, pe anevoiosul drum al maturitatii.
Parerea mea este ca trebuie sa privim cu recunostinta spre trecut si sa ne amintim cu placere despre tot ce a fost.
Trecutul, ce inseamna trecutul, ceva care a fost si nu se va mai intoarce, este portiunea de drun pe care am parcur-o pana azi, pana in momentul prezent, pana in momentul actual,acum cand va scriu.
Uneori pe parcursul acestei calatorii am intalnit si piedici, bolovani, pe care functie de experienta fiecaruia am reusit sau nu sa-i ocolim, sa-i sarim sau sa-i sfarmam, alteori drumul a fost mai lin.
In fata fiecarui bolovan ma opream, acum vorbesc despre un trecut mai recent si il priveam pentru o secunda, intrebandu-ma: "Oare ce trebuie sa fac?", sa-l sfarm, sa-l ocolesc sau sa-l sar, incercand sa imi dozeze energia. "Oare acest bolovan merita energia mea?"
In final am ajuns la concluzia ca orice bolovan sau pietricica pe care o intalnim in lungul si anevoiosul drum , merita cu prisosinta energia noastra, pentru ca fiecare este o experienta din care avem ceva de invatat, avem de invatat o lectie importanta sau mai putin importanta pentru viata noastra.
Nimic nu este intamplator, nimic nu se petrece la voia intamplarii.
Toate lucrurile, toate evenimentele, toti oamenii pe care ii intalnim, ce apar in viata noastra, apar se intampla cu un anumit scop.
Trecutul este experienta , care precede prezentul! Haide-ti sa privim cu recunostinta spre trecut, caci datorta lui suntem ceea ce suntem.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu