marți, 27 aprilie 2010

IUBIRE

Cred cu tarie ca nucleul il reprezinta Ea si El.
Apoi vin copii, mama, tata, fratii, prietenii. Si am , intotdeauna grija sa functioneze nucleul, restul... restul se supune legii atractiei universale.
Prima lectie a iubirii consta in faptul in a nu solicita iubire, deci a o daruii. Oamenii fac exact invers, chiar si atunci cand o daruiesc, o fac cu speranta ca iubirea lor va fii returnata. Ei nu o fac de buna voie ,ci doar conditionat. Ei daruiesc, dar privesc cu coada ochiului, daca primesc ceva inapoi. Ei nu cunosc legea de functionare a iubire, o spun de parca eu am cunoscut-o, este adevarat nu am stiut nici macar de existenta ei, apoi cu timpul am cunoscut-o, am luat contact cu ea si apoi cu mine, ducand o lupta pe viata si pe moarte, pentru a dezactiva vechile patternuri, comportamente bine fixate in credinta mea , vechile mituri despre iubire. Daca am reusit sau nu tot timpul o va dovedii. Dar pana una alta sa continuam. Si totusi am sa va spun ce am descoperit, ce lectie am invatat dupa aceasta lupta dusa cu mine, ca este suficient sa daruiest, sa iubesti neconditionat, sa iubesti doar de dragul de a iubii sa nu tii cont de ura , de rautatea din jurul tau si...iubirea se va revarsa spre si catre tine. Iar daca nu vine, nu e nevoie sa te ingrijorezi, caci adevaratul indragostit, stie ca a iubii, inseamna a fi fericit. Si totusi, va intrebati din ce in ce mai uimiti, citind aceste randuri, care demitizeaza iubirea, actul iubirii sau mai degraba ceea ce stiam noi despre iubire. Ce este iubirea? Depinde . Exista tot atatea tipuri de iubiri, cati oameni sunt.
Iubirea inseamna iertare, daca mergi de la cel mai inferior nivel pana la cel mai inalta acceptiune de la sex la supraconstient, exista mai multe straturi si mai multe niveluri ale iubirii.
"Cand nu am mai putut sa iubesc un barbat, am iubit un copil, cand nu am mai putut sa iubesc un copil, am iubit un animal, cand nu am mai putut iubii nici animalul, am iubit o floare, un colt de cer, un fir de iarba, am iubit o idee , un ideal , un gand, un vis, iar cand nu am mai putut iubii m-am indragostit.- acesta este un fragment desprins din propia-mi experienta.
Scriind aceste randuri si dand pe butonul Publicati postarea, am descoperit urma unei invataturi, uitata intr-un colt de minte, invatatura lasata cu mai bine de 2000 de ani in urma.
"Iubeste-ti aproapele, ca pe tine insuti!"
S-a intrebat oare ce a vrut sa se transmita prin aceasta invatatura? Ei daca nu stiti, am sa va spun tot eu, dar data viitoare, pana atunci nu uitati sa va iubiti , nu in tacere, ci declarati ca iubiti.
Iubirea nu este un concept, o propaganda, o voba spusa in vant ,iubirea este insasi forta creatoare, este izvorul vietii.

Psiholog Ilinca Ioana Rusu

2 comentarii:

  1. Ce e IUBIREA?
    Iisus a fost intrebat de catre Pontiu Pilat " Ce este adevarul"?
    Cred ca Iubirea e Adevar. Si mai cred ca Adevarul e Iubire.
    Ca minciuna nu are loc , ca ura nici nu exista.
    Asta cred ca e iubirea.
    IUBIREA

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos citatul tau:
    "Cand nu am mai putut sa iubesc un barbat, am iubit un copil, cand nu am mai putut sa iubesc un copil, am iubit un animal, cand nu am mai putut iubii nici animalul, am iubit o floare, un colt de cer, un fir de iarba, am iubit o idee , un ideal , un gand, un vis, iar cand nu am mai putut iubii m-am indragostit."

    Dar parca descreste.
    Imi da senzatia ca iubirea ta scade si ca se multumeste cu tot mai putin.


    Eu as fi scris asa:

    La inceput am visat ca te iubesc.
    Apoi te-am iubit in gand.
    Am facut din tine un ideal.
    Te iubeam in fiecare fir de iarba, in fiecare colt de cer.
    Te-am iubit ca pe o floare.
    Iubirea mea s-a transformat intr-un mic animal de companie tinut de tine lipit de inima.
    Te-am iubit ca pe un copil ce vine din IUBIRE.
    Te-am iubit si te IUBESC asa cum esti:
    Femeie.

    RăspundețiȘtergere