miercuri, 23 iunie 2010

Un lucru inedit


"Fericiti cei ce dorm, fara sa se teama de vise'- Octavian Paler
Ma gandam despre ce as putea sa scriu astazi? vroiam sa scriu despre ceva cu totul si cu totul deosebit si unic in acelasi timp.
Am rasfot carti, am privit imagini, am ascultat acorduri muzicale, am intrebat cerul, dar nimic, nici o idee, nu se producea acel declic, nu imi venea aceeea idee, sa ma faca sa incep sa scriu, cu alte cuvinte imi lipsea muza inspiratiei.
Si totusi am uitat ceva, am uitat sa privesc in mine, sa-mi ascult gandurile sa-mi rememorez amintirile, sa-mi traiesc visele.
Si toate aceste ganduri , vise, amintiri au la baza ceva foarte solid, promisiunea fericirii.
Declicul se produsese, scliprea a aparut.
Suna cam ironic sa spui ca Fericirea este un subiect, dar hai sa zicem si asta si totusi este un subiect tabu, pentru ca nu prea-l aducem in discutie si plus de asta nu prea stim ce sa vorbim despre fericire, pentru ca nu stim ce inseamna. Nu prea avem timp sa fim fericiti, in schimb avem timp pentru nefericitre, pentru nefericirea noastra, a altora sau daca nu exista o inventam, amplificand-o pana la extrem. O amplificam prin lacrimi, cuvinte, lamentati si ne vaitam simtindu-ne in siguranta in nefericirea noastra.
Dar nu am de gand sa vorbesc despre nefericire, subiectul meu de astazi este despre fericire si totusi daca vorbim de una, nu o putem exclude pe cealalta, pentru ca sunt cele doua fete ale aceleiasi monede, una este umbra celeilalte, au existenta de sine statatoare, excluzandu-se si completandu-se in acelasi timp.
Fericirea apare in absenta nefericirii si vice versa.
Fericirea nu poate fi apreciata decat atunci cand nu o mai ai, ai pierdut-o! Fals cum nu se poate mai Fals!
Fericirea e o stare, o traire atat de intensa, care nu tine de fenomenele sau oamenii sau realitatea exterioara noua, fericirea exista pur si simplu, si nu tine cont de nici o regula.
Noi, oanenii nu stim sa ne bucuram de lucrurile simple si nu ne dam seama ca datorita simplitatii lor, traim acel sentiment, stare, de implinire.
Nu! noi trebuie sa complicam lucrurile, caci a complica este definitia naturii noastre umane.
Nu este absolut necesar sa te chinuii, sa te martirizezi, sa patimesti, iar la finalul drumului sa spui ca ai atins fericirea.
Imi amintesc de martiriul crestinilor, zambetul si linistea data de fericirea ca vor fi cu El nu le disparea nici in momentul in care isi vedeau pruncii sfasiati de coltii leilor.
Acestia aveau un ideal, o cauza, un scop, stiau cu exactitate ce este fericirea si unde sa o caute.
Dar oare noi stim? Cu siguranta nu, bajbaim.
Lumea s-a schimbat, a evoluat, ramanand inca la statutul ei de Comuna primitiva. oamenii, valorile, principiile, idealurile, nimic nu mai este la fel. Ne-am pierdut autenticitatea, mandria si fericirea pe care ti-o da individualitatea, unicitatea ta de individ.
Si totusi o cautam, alergam, ne zbatem, dandu-ne de ceasul mortii sa o gasim, sa o atingem, sa o traim, fara sa ne dam seama, ca ea este atat de aproape, trebuie doar sa intindem mana si sa deschidem ochii si sa o atingem.
Fericirea este atat de fireasca, accesibila oricui si nu este dificil de obtinut, era mai greu sa obtii o paine intreaga .
Nu trebuie sa te sraduiesti prea mult, ca sa poti sa fi fericit.

Va urma
Psiholog Ilinca Ioana Rusu


3 comentarii:

  1. Ilinca,
    vorbesti despre fericire pentru ca iti doresti fericirea.
    Dar nu stii ce e aceea. Poate intuiesti, desi nu cred. Noi, oamenii secolului 21 nu suntem in stare sa vorbim despre fericire. Nu mai suntem in stare sa ajungem sa stim ce e FERICIREA.
    O cautam in tot felul de lucruri in care credem ca o putem gasi: unii in alcool, altii in prostitutie(sex, zic altii), altii in arghirofilie, altii in droguri, altii in orice numai unde trebuie, nu o cauta nimeni.
    Fericirea e SUS.
    Fericirea e in noi, cand noi ajungem SUS.
    Fericirea e ceva ce atingi, cand iesi din lumea aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Fericirea, as defini-o ca si capacipatea umana de a face fata nefericirii."

    Ilinca, ce inseamna asta?

    Ma bucur pentru ca ai sters postarea.

    Capul sus mereu, esti o luptatoare!!!

    Uiti ca de la tine am invatat sa traiesc?
    Cum e vorba aia: daca sarea pamantului se strica, atunci cu ce se va mai sara?

    Menirea ta e sa ridici moralul celor din jur. Si, cum spunea parintele Nicolae de la Rohia, daruind vei dobandi!(si tu, chiar daca uneori ti se pare ca esti stors si nu mai ai ce sa dai celorlalti, pentru ca nu ai nici pentru tine)

    RăspundețiȘtergere
  3. toti ne dorim fericirea, cel putin asa cred eu, ca tot ceea ce facem si ce intrprindem este pentru a ne implinii ca indivizi si a devenii fericiti.
    Ma bucur ca ai invatat de la mine sa traiesti, dar nu cred ca am facut eu asta, eu tot ce am reusit sa fac este sa iti arat motivele pentru care merita sa traiesti.
    Ai dreptate, prin meseria pe care mi-am ales-o am datoria de a ridica moralul celor din jur si indirect de a-mi ridica mie moralul, pentru ca om sunt si eu, nu voi inceta sa le arat oamenilor partea plina a paharului,le voi arata ca merita sa traiasca, sa lupte si sa izbandeasca. Nu e totul numai durere si chin, mai exista si fericire si bucurie. Bucuria de a traii!

    RăspundețiȘtergere