vineri, 5 august 2011

Sanger vanatorul

Imi staruie in minte, de cateva zile numele unei povesti "Povestea lui Sanger Vanatorul", o poveste ce am auzit-o o singura data, demult tare demult, cred ca au trecut 20 de ani de atunci.
"Dar facatura, dracului!', nu imi pot amintii acea poveste , stiu doar ca mi-a placut si am plans pentruca la final, tanarul vanator a murit, deoarece din greseala isi omorase iubita, transformata in caprioara, sangele a udat pamantul , iar pe acel loc a rasarit transformat o floare sangerie, cu miros ademenitor, o floare a durerii
Imi voi aminti de ea la momentul portrivit! Am readus multe amintiri legate de copilarie, am reanviat fantome dragi sau mai bine spus amintirea lor, redandu-le insemnatatea de odinioara, reintegrandule, dar voi lasa asa pe alta data, pt ca exista o tendinat , naturala si fireasca, sa ma avant pe taramul genealogiei, intr-un fel este si firesc, doar este meseria mea, sunt un mic arheolog al sufletelor.
In fine, ideea e ca am un sentiment, o stare ca am nevoie de natura, de contopire cu aceasta natura, cu copilul din mine, cu timpurile cand eram mai fericita ca niciodata .
Probabil ca Viata incepe sa isi releve un alt inteles, o alta fateta a ei ce trebuie explorata.
Pe data viitoare!

2 comentarii:

  1. Cautam si eu date despre aceasta poveste si am intrat cu real interes, crezind ca voi gasi ceea ce caut.
    Am avut, in schimb, o neplacuta surpriza, vazind ca scrieti infect ortografic pentru un "arheolog al sufletelor" - asa cum va denumiti...
    Iata - in doar 13 rinduri - cite greseli faceti: "Sanger" - substantivele proprii NU se scriu cu "A", ci cu "I", eu (si nu numai eu) nu recunosc nici restul noii grafii postrevolutionare, apoi "pentruca" se scrie din doua cuvinte, "reintegrandule" - la fel...
    "voi lasa asa" in loc de "voi lasa ASTA", "tendinat" in loc de "tendinTA". Nu mai spun de incoerenta, de lipsa virgulelor, sau a punctelor, ca sa nu ziceti ca sint Gica Contra!
    In caz ca n-o sa alegeti varianta simpla - sa stergeti postarea si sa ma injurati - mor de curiozitate de ce isi fac blog oamenii care nici nu stiu sa scrie?! Da bine la CV? Doamna Grapini (Monstru Sacru al ortografiei) se scuza ca scrie in avion, care se leagana si-i aluneca degetele... Dumneavoastra ati scris pe vapor?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ilinca Ioana, Ignora-l pe Raphael!

    Tin minte povestea cu Sanger Vanatorul. Era intr-o carte, ce se chema Basmele Omului. El era foarte urat de toate animalele padurii, din cauza pasiunii lui de a vana. Intr-o zi imparatul animalelor a convocat toate vietuitoarele din padure si au stabilit un plan. Planul a reusit si Sanger a fost supus. A doua zi dimineata, el urma sa fie ucis. Fata imparatului, din curiozitate s-a apropiat prea mult de el si s-a indragostit imediat. Sanger a rugat-o ca sa-l dezlege si apoi ei doi sa fuga undeva departe. El i-a promis ca nu va mai vana niciodata. Planul a reusit, dar intr-o zi Sanger si-a calcat promisiunea si a vanat o caprioara.

    RăspundețiȘtergere